Thursday, August 19, 2010

Kesempatan ini..

Salam sayang..
Alhamdulillah..hari ni sudah hampir 9 hari umat Islam di seluruh dunia menjalankan ibadah puasa. Ini Bermakna hari ini merupakan 9 Ramadhan..hehe..Terasa kejap je bulan Ramadhan kali ni. Cepat masa berlalu. Bangun sahur..siap pegi kuliah..itu-ini..itu-ini..dh berbuka..Ni la salah satu petanda bahawa kita ni hampir dengan hari kiamat. Masa berlalu begitu pantas.
Sama2 la kita kejar amalan pada bulan Ramadhan ni.

Kesempatan ni saya ingin mengongsi satu kisah kehangatan. Tapi bukan kehangatan Ramadhan. Tapi kehangatan raya. cuti hujung minggu yang lepas, saya dengan beberapa orang sahabat ni ke Kota Bahru, Kelantan. kami pun pegi la ke tempat tumpuan orang ramai, KB Mall. saya sungguh teruja dengan keadaan dan suasana kat sana. masuk je KB Mall terus lagu raya kedengaran. hehe..mmg meriah..org ramai sibuk membeli baju raya. saya hanya tengok2 je..maklum la baju raya mak dh sediakan..beli kain dan tempah..pada saya lagi selesa pakai..nak taw kenapa..? hehe..dak kecik mmg susah nak cari baju yang dh siap..haha..sambung balik..hehe..kalau tak salah saya hari tu dh masuk 3 hari berpuasa bersamaan dengan 3 Ramadhan..mmg nmpk la keseronokan masyarakat kita ni nk sambut raya..hehe..tumpang seronok.

Selang beberapa hari lepas tu, saya dan rakan-rakan pegi la ke bandar jerteh..(bandar la jgk)..hehe..masuk sana sini lagu raya..jualan baju raya..ai..semuanya raya la..
hari tu bersamaan dengan 5 Ramadhan.. tu baru 5 ramadhan. kalau lagi 5 hari nk raya mst lagi3 meriah..hehe..

sebenarnya..bukan saya tak biasa dengan suasana mcm ni..cuma saje nk kongsi cerita hidup kat tempat org..ingat kan kat tempat sendiri je cm ni..rupanya kat tampat orang pun cm ni gak..hehehe..mmg hangat kehangatan hari raya..hihi..

maaf ye..tak dapat nak tulis pnjg2..banyak asgment yang perlu dibereskan..

~Salam Ramadhan~

0 budak kiut cakap-cakap: